EL9NOU.CAT fa ús de 'cookies' per facilitar la vostra navegació. Si seguiu navegant entendrem que ho accepteu    més informació    ACCEPTO

La Vall del Ges té 57 empreses de cosmètica, el 15% del total

La Vall del Ges té 57 empreses de cosmètica, el 15% del total..
última actualització: 26-06-2016 (17:36)

Dolors Altarriba

El Consorci de la Vall del Ges, Orís i Bisaura va presentar el passat 14 de juny i davant els representants d’una vintena d’empreses les conclusions de l’estudi de la cadena de valor del sector de la cosmètica i perfumeria a la Vall del Ges, en concret als municipis de Torelló, Sant Vicenç i Sant Pere de Torelló. L’estudi va posar sobre la taula la importància del sector en xifres de l’any 2013. Hi ha 57 empreses en aquest sector, que representen el 15% del total de les empreses de la vall. Ocupen 1.207 persones, un 24% dels treballadors de la vall, i facturen 174 milions d’euros, un 31% del total de la facturació de les empreses en aquesta zona. Els darrers dos anys, les facturacions han augmentat un cop superats els anys de la crisi gràcies en bona part a la seva internacionalització. De fet, la percepció d’elles mateixes és que són molt competitives, un 93% es consideren competitives i un 94% creuen que el mercat no està saturat.
Amb tot això, l’estudi destaca que és un sector en expansió i fortament globalitzat, amb una creixent integració dels “processos de desenvolupament i producció” i on es poden treballar “propostes d’innovació i desenvolupament en producte i estudiar com treballar en nous sectors”, però on encara la formació reglada no hi encaixa (vegeu requadre). L’estudi ha tingut en compte les diferents baules de la cadena de valor: els fabricants de taps de metall, fusta i plàstica per a perfumeria i cosmètica, els fabricants de components i peces, les empreses que fan els acabats de selecció i muntatge, els fabricants de subministraments de suport a la producció (motlles, matrius, components de maquinària, servei d’instal·lacions i manteniment) i els serveis auxiliars (aprovisionament, distribució enginyeries i recicladores).
L’objectiu de l’estudi era presentar els resultats de l’anàlisi i detectar interès per part de les empreses per abordar qüestions concretes “i això ha estat així”. Per tant, ara es programaran noves sessions de treball per millorar les mancances detectades en aquest cosmetic valley on sobresurten empreses com Tesem, Axilone, Technotraf, Covit o Pujolassos.


ofertes el club

el9fmel9fm
el9fm



PUBLICITAT
   
 
   
 
   

el9alacarta
Taradell
Des del campanar
19-04-2016
Màrius Serra, Montse Armengou, Andreu Mas i Jofre Montoto
7 dies
15-04-2016
Capítol 113
La 7mana Catalunya Central
15-04-2016
 [+] programes

fotogaleria








dvd

senseboira
Amb la col.laboració de:
generalitat
PREMSA D´OSONA, SACTLtarifessubscripcionspublicacions oficialscontacteu-nosavís legal